Olympus, şu anki iki süper zoom lensine, 12-100 mm F4 IS PRO ve 14-150 mm F4-5.6'ya katılan M.Zuiko 12-200mm F3.5-6.3'ü piyasaya sürdü. Yeni 12-200mm objektif hava sızdırmazlığına sahip ancak PRO sınıfı objektif olarak konumlandırılmamış. Mevcut 12-100mm F4 IS PRO ( burada gözden geçirme ), bu kadar uzun zoom aralığı için son derece keskin bir mercek. PRO 14-150mm F4-5.6 olmayan objektif ( buradaki makale ) 12-100mm PRO ile aynı optik performans seviyesine ulaşmasa da, Olympus tarafından sunulan temel kit objektiflerden biraz daha iyi performans gösteriyor ve hava şartlarına dayanıklı hepsi bir arada mükemmel bir çözüm.
12-200mm lens oldukça kompakt ancak en uzun tele-uçta biraz uzuyor.
Resmi teknik özellik belgesine bakıldığında, Olympus M.Zuiko 12-200mm F3.5-6.3 lensin göze çarpması gereken sıra dışı bir şey yok (24 mm ila 400 mm zum türünün ilki hariç). Olympus, 455g'lik konforlu bir ağırlığa sahip makul derecede kompakt bir lens üretmeyi başardı, elbette tradeoff F3.5 ila 6.3 arasındaki değişken açıklığa sahip. Lens 72 mm'lik bir filtre alırken, toplam namlu çapı daha küçüktür. Objektif, uzun ucunda (200 mm) orijinal uzunluğunun neredeyse iki katı kadardır ve yakın çekim, saygınlığı olan maksimum 0.46x büyütme oranında derecelendirilir. 12-200mm, toza ve sıçramaya karşı sızdırmazdır ve parlama ve gölgelenme sorununu azaltmak için özel nano kaplamaya sahiptir. Plastik bir çiçek yaprağı tasarım başlığı bulunur.
Olympus 12-200mm lensin teknik özellikleri listesi için resmi ürün sayfasını buradan inceleyin .
Bu lensi test etmek için, tipik geniş açılı şehir manzaralarından orta-telefoto sonunda sokak fotoğrafçılığına ve son olarak da, merceğin telefoto ucunu test etmek için kuş fotoğrafçılığına kadar çeşitli çekim koşullarına maruz bıraktım. Parlama ve renk sapmaları kontrolü için sert ve yüksek kontrastlı koşullar altında bile test ettim. 12-200mm PRO sınıfı bir lens olmadığından, optik performansın 12-100 F4 PRO lensiyle eşleşmesini beklemiyordum. Tüm görüntüler RAW'da Olympus OM-D E-M1 Mark II ile çekildi ve Capture One Pro yazılımıyla son işlemden geçirildi. Aksi belirtilmediği sürece, tüm görüntüler açılmıştır.
Öyleyse asıl soru şudur: Olympus, optik performanstan çok fazla ödün vermeden 12 ila 200 mm arasında inanılmaz bir zoom aralığı olan bir objektifi gerçekten yapabilir mi?
200 mm, F6,3, 1/1250 sn, ISO200
200 mm, F6,3, 1/320 sn, ISO400
200mm, F6.3, 1/80 saniye, ISO640
Testi 200 mm'de başladım, uçurulmadım: Olympus JPEG önizlemelerinin keskin netice sonuçları bekliyordum, özellikle 40-150mm F2.8 PRO ve 300mm F4 gibi bir PRO lens kullanırken, görmeye çok alıştım. PRO. Bu benim sorunumdu, beklentilerim çok fazlaydı ve kendime 12-200mm'nin bir PRO lens olmadığını hatırlatmak zorunda kaldım ve böyle davranmamalıyım. Beklentilerime göre yeniden kalibre ederek, sonuçlar oldukça keskin ve kullanışlıydı. Keskinlik, 75-300mm ve 40-150mm R lenslerden gördüğümle benzerlik gösteriyor, 12-200mm ise genel detay tutma tutumu ve daha iyi kontrast açısından küçük bir avantaja sahip.
Yukarıdaki kuş çekimlerine dikkat ettiyseniz, hepsinin ağır gölgede olduğunu ve ışığın ideal olmadığını fark edeceksiniz. Bir F6.3 açıklığı, ideal ışıktan daha az olan yaban hayatı için bir sorun olabilir. Kuşlar hareket etmeye devam etti ve hareketi dondurmak için yeterli enstantane hızına sahip olmak için, ISO'yu yükseltmek zorunda kalabilirsiniz. Daha düşük ISO değerlerinde kalmaya karar verdim ve ateş etmeden önce kuşların hareket etmemesi için sabırla bekledim. Çekimimi dengelemek için E-M1 Mark II üzerindeki 5 Eksenli Görüntü Sabitleme'ye güvenmiştim ve etkili bir şekilde çalıştı. 1/20 saniyelik düşük bir enstantane hızında bile mükemmel bir öznitelik sağlayan keskin görüntüler elde ettim.
200mm, F6.3, 1 / 500sn, ISO250
200 mm, F7,1, 1/160 sn, ISO200
En geniş F sayısının zoom ile ne kadar çabuk değiştiğini öğrenmek isteyenler için, odak uzaklığı ile maksimum diyafram açıklığının hızlı listesi:
12mm - F3.5, 17mm - F4.2, 25mm - F4.7, 40mm - F5.3, 50mm - F5.7, 75mm - F6.1, 100mm - F6.2, 112mm ileri - F6.3
12 mm ila 50 mm arasındaki diyafram aralığının Olympus'un temel kit lenslerine benzeyen F3.5-5.7 olması dikkat çekici. 100 mm'ye kadar F5.0'a sahip olmayı umuyordum, ama zaten F6.2'deydi - loş ışıkta çekim yaparken pek yardımcı olmadı. Bu kadar dar açıklıklardaki açıklıkların yanı sıra küçük sensörlerde, sığ bir alan derinliği elde etmenin zor olacağını unutmayın. Micro Four Thirds kullanıyorsanız ve çekimlerinizde net olmayan arka planlara sahip olmayı düşünüyorsanız, sizi hızlı bir F1.8 diyafram açıklığı ile birçok ana lense yönlendiririm.
Daha sonra, objektifin orta menzilli zoom performansını incelerken, objektifteki 100 mm'den daha uzun herhangi bir şeyin genel netlikte bir düşüş gösterdiğini gördüm. Lens, 12 mm'den 100 mm'ye kadar beklediğimden daha iyi performans gösteriyor. Aynı odak uzaklığı üzerindeki temel kit lenslerden daha keskindir.
56mm, F5.8, 1 / 2500sn, ISO200
İş yerinde renk sapmalarını azaltmak ve ayrıca namlu ve iğne yastığı bozulmalarını yönetmek için açık bir yazılım düzeltmesi var. Kamera içi düzeltme verileri ayrıca herhangi bir işlem sonrası yazılımı kullanırken tek tıklamayla düzeltmeyi kolaylaştıran RAW dosyasında da saklanır. Optimizasyondan sonra, görüntülerin distorsiyondan arınmış olduğunu ve sert ışık altında geniş açılarda bile mor saçak olmadığını çok az bulabilirim. Yazılım, yüksek frekans ayrıntılarıyla aşırı bir senaryoda mücadele eder ve mor saçak izlerinin tümünden başarıyla kurtulamaz. Buna rağmen, herhangi bir yazılımla hızlı rötuşlama mor saçaklamayı giderebilir.
Şaşkın olduğum şey mercek parlama direnci, mercek üzerindeki nano kaplama, sadece bir pazarlama hilesi değil, etkili olduğunu bildirmekten memnuniyet duyuyorum. Bu muhtemelen 12-200 mm yüksek kaliteli Olympus lenslerin çoğundan daha iyi performans gösterdiği bir alan. 12-40mm ve 12-100mm PRO lenslerle daha az çabayla parlama yapabilirim. 12-200mm lensle çekim sırasında kaputu her zaman tutturdum, böylece merceklerin parlama ve gölgelenmeye daha duyarlı olup olmadığını görmek için çıkardım, ancak sonuçlar değişmeden kaldı.
12mm, F22, 1 / 160sn, ISO200, Yıldız patlaması etkisi 12mm geniş açıda oldukça hoş
94mm, F8, 1/8000sn, ISO200, arka ışıkta çekim bu lens ile çok iyi. Evet toz lekeleri var ve sensörün yakında temizlenmesini sağlamalıyım.
12mm, F5.6, 1/1600sn, ISO200, bozulma iyi kontrol edilir ve mor saçaklanma gözlenmez. Burada işte kamera yazılımı düzeltmesinde etkilidir.
12mm, F5.6, 1/1600sn, ISo200, Çerçevenin sert ve yüksek kontrastlı alanlarında renk sapması gözlenmedi
12mm, F5.6, 1 / 125sn, ISO200, öngörülemeyen desenlere sahip daha karmaşık görüntüler için mor saçak tamamen düzeltilmemiş olabilir. Pencere panellerini çerçevenin hem sol hem de sağında gözlemleyin.
455g'de, lens 12-40 mm F2.8 PRO'dan yaklaşık 100 g daha ağır olmasına rağmen hiç ağır gelmiyor. Hala 12-100 mm F4 PRO'dan yaklaşık 100 g daha hafiftir. 12-200mm, E-M1 Mark II'de dengeli hissediyor olsa da, PEN E-PL9 gibi daha küçük kameralar kullanıyorsanız, aynı şeyi söyleyemem. Otofokus performansı hakkında söylenecek çok fazla bir şey yok - Olympus'tan yeni bir M.Zuiko objektifi ile tamamen aynı. Bu lensi, lensten en iyi şekilde yararlanmak için güçlü 5 Eksenli IS ile OM-D gövdelerinde kullanmanızı tavsiye ederim.
12-200mm'nin yakın çekimi oldukça etkileyici. Geniş açılı 12mm'lik lens, nesneye 10 cm'ye kadar yaklaşabilir ve kendi çekimlerimde nadiren kullandığım ilginç bir geniş açılı makro bakış açısı oluşturur. Telefoto sonunda, objektif hala bir makro objektif yokluğunda bazı hızlı sözde makro çekimler için yararlı olan 0.46x büyütme elde edebilir.
12mm, F5.6, 1 / 1000sn, ISO200, geniş açılı örnek çekim çekim. Netlik, yakın çekimlerde çok iyidir.
200mm, F6.3, 1 / 250sn, ISO200, telefoto makro çekimi de çok iyi, ancak geniş açılı makrodan daha az ayrıntılı.
14-150 mm lense kıyasla bir karşılaştırma yapmak isteyen herkes için telefoto ucundaki ekstra 50 mm fazla bir anlam ifade etmeyecektir, ancak 12 mm daha geniş açı dar alanlarda çerçeveye daha fazla uyum sağlamak için bir fark yaratabilir. Ayrıca, kişisel çekim deneyimime dayanarak, 12-200 mm daha geniş uçta farkedilir şekilde daha keskin (küçük kenar boşluğu ile olsa da). 12-100 mm F4 PRO lense kıyasla karşılaştırmak istiyorsanız, 12-100 mm lens her açıdan üstündür. Ancak, aynı zamanda daha büyük, daha ağır ve daha pahalıdır.
Olympus 12-200mm'nin oldukça ilginç bir lens olduğunu düşünüyorum. Objektif size daha uzun olan tipik Olympus jilet gibi keskin görüntü verimini sağlayamasa da, 12-100mm zoom aralığında çok iyi performans sağlar. Mutlak netlik arıyorsanız, göz önünde bulundurulması gereken üstün optik özelliklere sahip PRO sınıfı objektiflerin yanı sıra Olympus veya Panasonic'in ürettiği yüksek kaliteli lensler de var. Beni en çok etkileyen, merceklerin parlama kontrolü ve böylesine büyük bir zoom mesafesine rağmen, Olympus'un ebat ve ağırlığı rahat bir seviyede tutmayı başarmasıydı. Hava sızdırmazlığı bir hoşgeldin bonusu. Sürekli olarak loş ışıkta çekim yapmazsanız, 12-200mm'nin tatmin edici sonuçlar verememesi için bir neden göremiyorum.