TOKINA FiRIN 20MM F:2,8 SONY FE MOUNT LENS
BirTokina için şeklinizi ona göre, "fırın” eski bir İrlanda kelimenin bir varyasyonu olan Fírinne daha önce Tokina tarafından pazarlanan demektir, "Gerçek şu ki,” "neyin gerçek olduğunu” ya da "birisi veya bir şey sadık olmak.” Tüketici hedefli teklifleri aksine , FIRR serisi lensler, yapı markası ve imaj kalitesi bakımından isim markası eşdeğerlerine eşit veya daha üstün kaliteli kalite lensler olarak tasarlanır, üretilir ve pazarlanır. (Sigma ART serisi lensleri düşünün.)
Fotoğrafları © Allan Weitz
Tam çerçeve ve APS-C Sony E-mount kameralar için üretilen Tokina FíRIN 20mm f / 2 FE MF , manuel odaklama lensidir. (Tokina'ya göre, gelecekteki tüm FíRIN serisi lensler otofokuslu tasarımlar olacak.)
Eğer otofokus sizi rahatınızdan uzaklaştıracak olursa, FiRIN 20mm'in 92 ° AoV değerini aklınızda bulundurun, yani f / 8 veya daha küçük bir değere düşürürseniz ve odağınızı 6 'ya ayarlarsanız, 2.5' den sonsuza kadar olan her şey Odaklanın. Sorun çözüldü.
AF işlevsellikten yoksun olsa da, objektif, meta verileri kameraya aktarmak ve MF-assist işlevi, 5-Eksen görüntü sabitleme ve EVF mesafe skalası sağlamak için elektronik kontaklara sahip.
Ben şahsen, daha geniş lens menfezlerinde ince odak için çok değerli olacağını MF yardımcı büyüteç buldum. Geniş açılı lensler - algılanan alan derinliğine rağmen - özellikle loş ışıkta odaklanmak için zekice olabilir. FIRR 20mm f / 2 maksimum diyafram açıklığıyla sağlanan parlak vizörde bile, f / 2'deki DoF çok ince, maksimum diyafram açıklığında çekim yaparken odak büyütecini tetiklemekten başka seçeneğiniz yok.
67 mm çaplı 2.7 "genişliğinde 3.2" uzunluğunda olan FíRIN 20mm f / 2 FE MF objektif, rahatça bir elinize oturur. Ağırlık açısından, Tokina mühendisleri bir kiloluk optik camda (11 camlı hassas kalıplanmış asferik elemanlar ve 3 Süper Düşük Dağılımlı [SD] cam mercek unsuru da dahil olmak üzere 11 grupta 13 çok kaplamalı mercek elemanı) içinde shoehorn yapmak zorunda kaldılar. ), bu lensin ürettiği yüksek uçtan uce görüntü kalitesini elde etmek için. Muazzam mı? Biraz. Yönetilebilir mi? Evet ... çok, Sony A7 serisi bir kamerada oldukça dengeli.
Performans açısından, test ettiğim mercek örneği iyi işliyordu. En geniş diyafram açıklıklarında DoF, özellikle yakın odaklama mesafelerinde çok azdı ancak odak noktası keskinti. Arka plan speküler özellikleri, bokeh fanatiklerini sonuna kadar sevinçlendirecek ve odaklamanın yumuşak girdaplara çıkma şekli gerçek hoş.
Aksine, objektifi daha küçük açıklıklara doğru durdurun (objektif f / 22'ye kadar durur) ve kameranızı güneşe veya benzer net ışık kaynaklarına doğru yönlendirdiğinizde açıkça tanımlanmış yıldızlara kavuşursunuz.
Hareketsiz ve video atıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için bir diyafram halkası, tıklama durakları arasında 1 / 3'lük girintiler ve daha yumuşak bir tıklamasız mod ile kolaylıkla değiştirilebilir.
Pazarda 20 mm ve 21 mm'lik lens sıkıntısı çekilmemekle birlikte, ultra geniş alanların çoğu, Voigtländer 21mm f / 1.8 Ultron , Sigma 20mm f / 1.4 DG HSMhariç f / 2.8 - f / 4.5'lik maksimum açıklıklara sahip olma eğilimindedir. Art lens ve Nikon 20mm f / 1.8G ED . Ancak gerçekten etkili seçici odak uygulamaları için, yavaş lensler f / 2 ila f / 1.4 aralığında maksimum açıklıklara sahip merceklere karşı kestirilmez.
Hepsi söylendiği gibi, Tokina'nın birinci sınıf lens teklifi lezzetli. Objektif sağlam, keskin ve hızlı f / 2 maksimum diyafram sayesinde kullanıcıya seçici odaklama kontrolü açısından çok fazla kıpırdanma odası kazandırıyor.
Yeni Tokina FíRIN 20mm f / 2 FE MF , Gael adasına kadar yaşayabilirse, bu son FíRIN serisi lensler, Sigma'nın ART lenslerinin saygın lens üreticileri arasında yerini alması için yaptığı gibi, Tokina için de geçerli olabilir.
Hızlı geniş diyafram ultra geniş merceklerle çekim deneyiminiz var mı? Eğer öyleyse, bunu duymak ve bazı resimler görmek isteriz.
Geniş açılı ana multimedya uygulamalar için çok uygundur, Tokina Firın 20 mm f / 2 FE MF Mercek (FULL FRAME) tam çerçeve Sony E-aynasız kameralar için üretildi. Ultra geniş perspektif, üç süper düşük dağılım elemanı ve iki asferik eleman içeren hem karmaşık hem de küresel sapmaları kontrol altına alan sofistike bir optik tasarımın avantajlarından yararlanmaktadır. Çok katmanlı bir kaplama, artan kontrast ve geliştirilmiş renk tutarlılığı için mercek parlaması ve gölgelenmeyi azaltmak için de uygulanmıştır. Elle odaklama tasarımı 11 "ye kadar olan nesnelerle çalışırken hassas kontrol sağlar ve manuel açıklık halkası sine kullanımı için pürüzsüz, sessiz diyafram ayarlarını mümkün kılmak için de tıklanabilir Ayrıca elektronik kontaklar montaj tasarımına entegre edilerek odaklama yardımcılarının kullanımını, kamera görüntü sabitleme sisteminin kullanımını desteklemek için mesafe ve diyafram bilgisinin kamera gövdesine kesintisiz iletişimi,
- Geniş açılı asal lens, tam çerçeve Sony E ayna yansımaz kameralar için tasarlanmıştır ve aynı zamanda 30mm eşdeğer bir odak uzunluğu sağlayan APS-C modelleri ile birlikte kullanılabilir.
- F / 2 maksimum diyafram değeri, zor ve düşük ışık koşullarında çalışır.
- Üç süper düşük dağılım elemanı, daha gelişmiş netlik ve renk doğruluğu için renk sapmalarını ve renk saçılmalarını azaltmaya yardımcı olur.
- İki bütün cam hassas kalıplanmış asferik elemanlar bozulmayı en aza indirgemek ve genel netliği arttırmak için küresel sapmaları bastırıyor.
- Çok katmanlı kaplama, güçlü ışık koşullarında çalışırken mercek parlamasını ve gölgesini hafifletmeye yardımcı olur.
- Manuel odaklama tasarımı 11 "minimum bir odaklama mesafesi sağlar.
- Manuel diyafram halkası, sinema uygulamaları için pürüzsüz, sessiz diyafram ayarını desteklemek üzere tıklanabilir.
- Dahili kontaklar, kamera içi odaklama yardımcılarının tam olarak desteklenmesini sağlamak için mesafe ve diyafram bilgilerini kamera gövdesine aktarır.
- Baskı derinliği ve mesafe ölçekleri, ön odaklama ve hiper odak odaklama teknikleri için mercek çerçevesinde yer alır.
- Dokuz bıçaklı diyafram hoş bir bokeh kalitesine katkıda bulunur.
Tokina 20mm F / 2.0 Özellikleri
Çarpıtma
Firin , orta derecede bir bıyık distorsiyonu sergiliyor . LR'deki -5 ayarı, bir dereceye kadar düzeltir ancak mükemmel değildir, bu da mimari fotoğrafçılık için bir sorun olabilir. Çünkü bu inceleme sırasında, daha iyi bir düzeltme elde etmek için mevcut hiçbir LR profili mevcut değildir.
Yakınlaştırma Performansı
Onun en yakın bir odak mesafesi Firin olan f / 2 en belirgin yumuşak ama f, / 2.8 performansı (en azından kontrol merkezinde) mükemmel
netlik
Bir büyük uyarı: iyi merkezlenmiş değildi . Bir köşe diğer köşelerle aynı düzlemde odaklanmadı. Bu diğer köşeler iyi görünüyordu çünkü inceleme ile hiçbiri daha az gitmeye karar verdim. Ben (ve Bastian) daha yakından göründüğümde orta çerçeve alanının dört kadran arasında da değiştiği açıktı, sadece bir köşe değildi. Bu lensin beklediği genel performansa kadranlarla olan tecrübelerime dayanarak yorum yapıp yapamayacağımı bilmiyorum. Dersimizi öğrendik ve iyi bir merkezli olmadığını bildiğimiz bir mercek ile başka bir gözden geçirme yapmayacağım, ancak mevcut Firin performansı hakkında çok az bağımsız bilgi olduğundan, bulgularımızı zaten yayınlamaya karar verdim.
Genellikle keskinlik testlerimi merkezde odakladım ancak keskinlik serimimi analiz ettikten sonra merkeze odaklandığımda alan eğriliğinden dolayı (köşeler merkezin arkasında odaklanmış) köşeler biraz daha keskindir. Böylece köşelerde belirgin bir kazanç elde etmek için ortada bir miktar netlik kurdum.
f / 2: Merkezde mükemmel, orta şasi alanı ve köşelerinde iyi
f / 2.8: Köşelerde biraz gelişme, ilginç bir şekilde orta çerçeve alanı köşelerden daha zayıf
f / 4: Yine köşelerde küçük bir gelişme
f / 5.6: Şimdi çerçeve netliği boyunca çok iyi parlıyor.
f / 8: Merkez biraz daha yumuşak, köşeler biraz daha iyi.
f / 11: Kırılma nedeniyle biraz daha yumuşak.
Sonuçta çok iyi bir performans gösterdi , sadece orta-çerçeve alanı biraz daha iyi olabilirdi. F / 2 değerinden, eksiklikleri görmek için% 100'e yakınlaşmanız gerekiyor, bu yüzden hızına ihtiyacım olduğunda geniş açık mercekleri kullanmaktan çekinmeyin. Piksel peep'i istiyorsanız, f / 5.6'dan memnun kalacaksınız.